Bir müşterimiz için geliştirdiğimiz intranet sistemine entegre ettiğimiz ClickOnce uygulaması ile ilgili enteresan bir problem yaşadık geçtiğimiz hafta. Uygulama, müşteride 5 bilgisayarda kullanılacaktı. Bunlardan 3 tanesinde sorunsuz çalışan uygulama, 2 makinede aynı hata ile çalışmayı reddediyordu. Daha kurulum esnasında hiç bir kontrol yapmadan ADODB 7.0.3300.0 sürümünün kurulu olması gerektiği uyarısı ile hata alıyorduk. Haliyle MDAC güncellemesi yapıldı. Ancak hiç bir şey değişmedi. Uygulamadan bütün data ile ilgili dependencyler bile kaldırıldı, yine hata almaya devam ettik. İşin ilginci yazılım Framework 2.0 ile yapılmışken bahsi geçen sürüm 1.1 sürümüydü.

Daha sonra incelemem sırasında, adodb ile ilgili bir dizini "Program Files" altında "Primary Interop Assembly" dizininde gördüm. Bunun üzerine Google'da hayat kurtaran aramayı yapmayı akıl ettim: "adodb pia". Bu aramayı yaptıktan sonra çıkan sonuçların büyük bir kısmında "Office 2003 PIA"lardan bahsediyordu. Office 2003 PIA'nın içeriğine baktığımda bulunan sürümün aranan sürüm olduğunu gördüm. Hızla Office 2003 PIA'ları download edip kurdum veeee sorun çözüldü.

Her ne kadar çok anlamsız bir ilişki gibi görünse de böyle bir ilişki var. Bu yazıyı başka bir yerde okusam, kesin birşeylerin yanlış ifade edildiğini düşünürdüm ama birebir böyle.

Enteresan...

Copyright Ali INAL ©2009 - Creative Commons Licence
preload preload preload

Taşındık!


Ali's Surprisingly Web blog'u, artık yeni, güçlü ve daha esnek altyapısıyla yeni adresinden yayın yapıyor. Yeni adresimiz: http://surprisingly.web.tr. Bu eski blog sayfalarındaki bütün içerik, yeni blog altyapısına da taşındı. Arzu ederseniz sizi yeni blog'umda ağırlamak isterim.
Yeni blog'a gitmek istiyorum Bu sayfayı okumak istiyorum

We've Moved!


Ali's Surprisingly Web Blog is now serving from a new, stronger and flexible system with a brand new address. Our new address: http://surprisingly.web.tr. Also we've migrated all old content from this blog to our new blog. If you wish, I want to welcome yo to my new blog.
I want to visit new blog I want to stay and read this page