This post is also available in English

Ofis makinemi de Windows 7'ye güncelledikten sonra daha eğlenceli hatalar alacağımdan şüphem yoktu. Bütün kurulumlar (updateler yüzünden) tam bir gün sürdü. Makineme hep kurduğum Visual Studio 2003-2005-2008 üçlemesinden ilkini kurarken, artık bu Windows 7'nin (ve Vista'nın) VS2003 desteklemediğini öğrendim. Öneriler çok yaratıcıydı: "Virtual PC'de Windows XP kullanın". Şimdilik VS2003 ihtiyacı olan projelerime bakmıyor olmamın sevinciyle bir VS2005 projesi denedim. İlk güzel hatayı aldım:

HTTP Error 500.23 - Internal Server Error: An ASP.NET setting has been detected that does not apply in Integrated managed pipeline mode.



Kısa bir araştırma sonrasında, 2005 projeleri için ekrandaki öneriyi uygulamanın bir problem yaratmayacağını öğrendim:


  1. IIS 7.5 Açılır

  2. Sites/Default Web Site dalı genişletilir

  3. Sorunlu Application'a sağ tıklanıp "Manage Application/Advanced Settings..." seçilir

  4. Açılan kutuda "Application Pool" "Classic .NET AppPool" olarak değiştirilip kaydedilir


Bu sorunu çözmenin yaşattığı mutluluk ile hemen bir VS2008 projesi açtım, compile etmeye çalıştım, "Temporary ASP.NET Files" dizini altında bir yerlere erişim problemi olduğu ile ilgili bir hata aldım. Gittim dizine aklıma gelen bütün kullanıcılara yetki verdim. Bu sefer de projenin DLL'lerinden birine ulaşılamadığı hatasını aldım:



Bu noktadan sonra bir "Temporary ASP.NET Files" dizini yetki hatası bir DLL erişim yetki hatası arasında döndüm durdum. Yetki verme denemeleri ve düzeltme uğraşım, iki güne bölünen yaklaşık 4-5 saatlik bir süreç boyunca devam etti. Tarayıcıda alınan hata da benzer bir hataydı:



Oldukça uzun bir internet araştırması sonucunda bulduğum çözüm insanı ağlatacak cinstendi. Windows altındaki Microsoft .NET dizinine "Users" grubu için "Special Permission" vermek bütün sorunu bir anda ortadan kaldırdı.

Bu Windows 7 - Visual Studio ekürisi ile çok eğlenceli günler bizleri bekliyor gibi...

Copyright Ali INAL ©2009 - Creative Commons Licence
preload preload preload

Taşındık!


Ali's Surprisingly Web blog'u, artık yeni, güçlü ve daha esnek altyapısıyla yeni adresinden yayın yapıyor. Yeni adresimiz: http://surprisingly.web.tr. Bu eski blog sayfalarındaki bütün içerik, yeni blog altyapısına da taşındı. Arzu ederseniz sizi yeni blog'umda ağırlamak isterim.
Yeni blog'a gitmek istiyorum Bu sayfayı okumak istiyorum

We've Moved!


Ali's Surprisingly Web Blog is now serving from a new, stronger and flexible system with a brand new address. Our new address: http://surprisingly.web.tr. Also we've migrated all old content from this blog to our new blog. If you wish, I want to welcome yo to my new blog.
I want to visit new blog I want to stay and read this page